سنت‌ها و آداب و رسوم بسیاری برای مراسم تشییع جنازه و ترحیم وجود دارد، یکی از رایج‌ترین آن‌ها ارسال دسته گل یا تاج گل برای ابراز همدردی است. گل‌ها از دیرباز بخش مهمی از مراسم ترحیم بوده‌اند و هر گلی نیز معنای منحصر به فرد خود را دارد.ارسال گل به مراسم ختم و ترحیم روشی مناسب برای ابراز تسلیت و همدردی با بازماندگان است. در واقع دسته‌ گل و تاج گل تسلیت هدیه‌ای برای بازماندگان و نشانه احترام به متوفی است. قبل از انتخاب نوع گل‌ها برای ابراز تسلیت، بهتر است درباره محبوب‌ترین گل‌های مراسم ترحیم، رنگ‌‌های مناسب و معنای هر گل بیشتر بدانیم.

 

قیمت تاج گل تسلیت

گل‌ها نمادی از زندگی هستند. رنگ‌ها و چیدمان آن‌ها به تجلیل از افرادی که دوستشان داریم کمک می‌کند و با زیبایی‌شان سوگواری را بیان می‌کنند. انواع تاج‌های گل تسلیت برای ابراز همدردی و ادای احترام با چیدمان‌های متفاوت در دسترس هستند. قیمت هر تاج گل به میزان گل به کار رفته، نوع گل‌ها و جنس و نوع پایه بستگی دارد. تاج گل‌هایی با پایه فرفورژه و چوبی در مدل‌های یک طبقه تا هفت طبقه با ابعاد متخلف، هزینه‌های متفاوتی دارند. هر چه گل‌های گران قیمت به میزان بیشتر کار شود، تاج گل گران‌‌تر خواهد بود. قیمت بهترین تاج گل‌ برای عرض تسلیت از 3 تا بیش از 10 میلیون تومان متغیر است. علاوه بر گل‌های طبیعی تاج گل‌های مصنوعی نیز کاربرد زیادی برای مراسم ترحیم و ختم دارند. تاج گل‌های مصنوعی خیلی شیک و زیبا را می‌توانید با قیمت کمتر از یک میلیون تومان نیز سفارش دهید.

هر چند، گل‌های محبوب زیادی در دسترس هستند و در پشت هر گل معنای متفاوتی وجود دارد اما برای انتخاب نوع گل‌ها زیاد نگران نباشید. هر دسته گل یا تاج گلی که سفارش می‌دهید، تا زمانی که احساس می‌کنید که عزیزتان مورد احترام قرار گرفته است، بهترین انتخاب خواهد بود.

آیا ارسال تاج گل برای مراسم ترحیم به بهشت زهرا انجام می‌شود؟

برای ارسال گل برای یک خانواده داغدار اصلا نگران نباشید هر زمان که از مراسم و خبر فوت خبردار شدید می‌توانید بهترین گل تسلیت یا تاج گل را سفارش دهید و به مراسم بفرستید. حتی اگر پس از برگزاری مراسم تشییع جنازه از این خبر مطلع شدید، باز هم می‌توانید برای مراسم ختم یک تاج گل زیبا سفارش دهید.

اگر در مورد نوع گل‌ها و تاج گل و اقدامات مناسب برای ارسال گل ترحیم شک دارید، با گلفروشی‌ها به صورت آنلاین یا حضوری مشورت کنید. بهترین فروشندگان با سنت‌های محلی و همچنین بهترین الگوی رنگی برای مراسم سوگواری آشنا هستند. با سفارش زیباترین تاج گل می‌توانید با خانواده داغدیده ابراز همدردی کنید. اگر می‌دانید مراسم تشییع جنازه کجا و چه زمانی برگزار می‌شود، آدرس محل مورد نظر را به گلفروشی بدهید و آن‌ها تاج گل را با هماهنگی به موقع به محل مراسم می‌رسانند. معمولا تاج‌های گل بزرگ از طرف خانواده‌های نزدیک‌تر برای مراسم تشییع جنازه و ختم فرستاده می‌شوند.

برای ارسال تاج گل به بهشت زهرا نگران نباشید، با سفارش آنلاین به گلفروشی‌ها، بهترین تاج گل به بهشت زهرا و مسجدهای محل فوری ارسال می‌شود.

همچنین می‌توانید گل‌ ترحیم را به خانه بازماندگان تحویل دهید تا در روزهای بعد از مراسم خاکسپاری و مراسم ختم از آن‌ها استفاده کنند.

متن پیام جهت عرض تسلیت

دلداری دادن به کسی که عزیزی از دست داده است کار آسانی نیست. شما هرگز نمی‌توانید درد آن‌ها را از بین ببرید، اما راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید درد آن‌ها را کاهش دهید و ابراز همدردی کنید. ارسال گل و یادداشت راهی ساده برای ابراز تسلیت است. کافیست کلمات مناسبی برای گل مراسم ترحیم انتخاب کنید تا پیام شما باعث آسایش و آرامش خاطر افراد سوگوار شود. یافتن جمله‌بندی مناسب برای گل‌های‌ مراسم ختم هرگز آسان نیست.

آنچه در ادامه می‌خوانید ایده‌هایی برای نوشتن پیام‌های کارت گل‌های ختم برای همراهی و ادای احترام است.

  • انگار که یک کوه سفر کرده از این دشت آنقدر که خالی شده بعد از تو جهانم
  • با رفتنت غمی جاودان بر قلبم نهادی
  • فقدان مادر/ پدر گرامیتان ما را سخت اندوهگین ساخت، غفران و رحمت الهی برای آن عزیز و برای حضرتعالی صبرو شکیبایی درخواست می‌نماییم.
  • شریک غم شما هستیم.
  • گوهر از خاک بر آرند و عزیزش دارند بخت بد بین که فلک گوهر ما برده به خاک
  • همدردی ما را در این غم بزرگ پذیرا باشید.
  • تا کجا باید رفت، تا کجا باید دید، تا کدامین مقصد این عجب قافله ایست
  • دوست بسیار عزیزی از قافله‌مان جدا شد! چه بی‌خبر و چه سوزناک.
  • تسلیت به خانواده عزیز داغدیده، همسر و فرزندان گرامی.
  • تسلیت واژه کوچکیست دربرابر غم بزرگ شما.
  • از خداوند صبر و بردباری برای خانواده محترمتان خواهانیم.
  • هرچند می‌دانیم تسلیت از این غم جانکاه نمی‌کاهد اما ما را در غم خود شریک بدانید.

برای عرض تسلیت تاج گل انتخاب کنیم یا دسته گل؟

در هنگام مرگ، گل‌ها روشی سنتی برای احترام به متوفی و نمادی از ماهیت شکننده و زودگذر زندگی هستند. تصور می‌شود که زیبایی طبیعی گل‌ها مقداری از بار احساسی همراه با تصاویر بصری مراسم خاکسپاری و ختم را کاهش می‌دهد. گل‌ برای مراسم ختم نشان‌دهنده حمایت شماست و به آرامش افراد داغدار کمک می‌کند. از آنجایی که گزینه های زیادی برای گل‌های مراسم ختم وجود دارد، انتخاب کمی سخت است. مهم نیست که تاج گل سفارش دهید یا یک دسته گل زیبا و شیک، هر نوع را که انتخاب کنید نشان از احترام شما به متوفی و خانواده اوست.

معمولا برای افراد نزدیک‌تر فامیل و خانواده یا دوستان صمیمی و چندین ساله سفارش تاج گل برای مراسم خاکسپاری یا ختم بهتر است. ممکن است گروهی از همکاران یا دوستان نزدیک تصمیم بگیرند که تاج گل با استندهای بزرگ را بفرستند. تاج گل‌های بزرگ و کوچک اغلب با ربان مشکی و یک کارت تسلیت بزرگ همراه هستند.

برای افراد غربیه‌تر، همسایه‌ها و دوستان یک دسته گل برای تسلیت که با یک ربان مشکی تزئین شده‌ است، انتخاب هوشمندانه و خوبی است. یک گلفروش حرفه‌ای طرح‌هایی را به سبک دلخواه شما ارائه می‌دهد و می‌تواند شما را برای انتخاب بهترین سبد، دسته گل یا تاج گل راهنمایی کند.

گل برای مراسم ختم

گل‌های مراسم ختم نسبت به سایر انواع گل‌آرایی‌ها کمی رسمی‌تر هستند. داوودی، لیلیوم، رز یا گلایول انتخاب‌های معمول هستند. با این حال برای تنوع انواع گل‌های اسنپدراگون، اورینتال، ژربرا، آنتوریوم، رز هلندی و میخک نیز محبوب و پرکاربرد هستند. گل‌هایی با حس و حال زیباتر مانند گل‌های بابونه و آفتابگردان نیز برخی اوقات انتخاب می‌شوند. اما به طور کلی، قوانین خاصی برای گل مراسم ترحیم وجود ندارد. به عنوان مثال، اگر متوفی عاشق گل لاله بود، از گلفروش بخواهید که آن‌ها را در چیدمان تاج یا دسته گل بگنجاند.

برخی از بهترین گل‌ها برای مراسم ختم:

  • میخک یک انتخاب محبوب برای مراسم ختم یا همدردی است. هر رنگ نماد یک احساس خاص است: سفید نشان دهنده معصومیت و عشق بی آلایش است، صورتی یادآور متوفی و قرمز به معنای تحسین عزیز از دنیا رفته است.
  • داوودی از جمله گل‌های پرکاربرد در مراسم ختم هستند.
  • نرگس نماد شروعی جدید است و یک گل ترحیم مناسب است.
  • گاردنیا گل‌های سفید رنگی هستند که نشان دهنده خلوص و صلح هستند. گل‌های زیبا و معطر گاردنیا به کسانی که غمگین هستند آرامش می‌بخشد. گاردنیا همچنین نماد عشق است و آن را به انتخابی تاثیرگذار برای یادآوری زندگی خانواده و دوستان تبدیل می‌کند.
  • یک گل تسلیت مهم و پرکار گلایول است. گلایول به معانی نمادی از صداقت، صداقت و قدرت شخصیت است. این گل در طیف وسیعی از رنگ‌ها، از جمله صورتی، نارنجی، قرمز، سفید، بنفش، زرد موجود است.
  • لیلیوم گلی است که بیشتر با سوگ همراه است، به ویژه زمانی که به رنگ سفید باشد. لیلیوم سفید نماد بی گناهی، تولد دوباره روح و پاکی است. علاوه بر این، لیلیوم نشان دهنده همدردی است و نمانگر نماد زندگی ابدی است.
  • ارکیده نشان دهنده عشق و همدردی ابدی است. اغلب ارکیده بخاطر ماندگاری طولانی مدتش انتخاب خوبی برای تاج گل تسلیت است تا بتوانند مدتی بعد از مراسم ختم نیز آن را نگهداری کنند. به طور معمول، ارکیده با هر رنگی نماد عشق ابدی است، اما چیدمان گل مراسم ختم اغلب شامل ارکیده‌های سفید یا صورتی است که همدردی را منتقل می‌کند.
  • هر رنگ گل رز معانی خاصی دارد. سفید به معنای معصومیت و فروتنی است، در حالی که صورتی به معنای قدردانی و لطف است. قرمز تیره به طور کلی نشان دهنده غم و اندوه است، در حالی که زرد نشان دهنده وفاداری یا دوستی است.
  • لاله سفید نشان دهنده صلح یا بخشش است و برای مراسم ختم بسیار مناسب است.

چه سایز گلی برای مراسم ختم، ترحیم و عرض تسلیت مناسب است؟

تاج‌های گل بسیار متنوع هستند و در اندازه‌های مختلف از یک تا چندین طبقه تهیه می‌شوند. تاج گل‌های بزرگ معمولاً توسط اعضای خانواده نزدیک و دوستان برای مراسم انتخاب می‌شود. این تاج گل‌ها در طیف وسیعی از رنگ‌ها و اندازه‌ها مطابقت با همه بودجه‌ها در دسترس است. گلفروشی‌ها ترکیبی از ساقه‌های فصلی و شاخ و برگ سبز را نیز همراه با گل‌ها بر روی تاج گل برای عرض تسلیت استفاده می‌کنند تا یک گل زیبا و خیره‌کننده برای خانواده داغدیده ارائه دهند. در هر صورت قانون خاصی برای اندازه تاج گل وجود ندارد. اگر چند نفر برای یکی از همکاران یا دوستان خود تاج گل می‌فرستند بهتر است یک تاج گل بزرگ‌تر را انتخاب کنند که نشانه احترام به آن عزیز است. اما برای دوستان و افراد دورتر تاج گل‌های کوچک نیز کفایت می‌کند.

از چه رنگ گلی برای مراسم ختم و ترحیم استفاده می‌شود؟

رنگ‌ سفید و رنگ‌های پاستلی ملایم مانند هلویی، معمول‌ترین انتخاب‌ها در تاج گل ترحیم هستند. با این حال، ممکن است بخواهید یک دسته گل برای تسلیت سفارش دهید که رنگارنگ است. اما اگر مطمئن نیستید که کدام رنگ را انتخاب کنید، این را بدانید که رنگ‌های ملایم همیشه انتخاب مناسب‌تری هستند.

محبوب‌ترین رنگ‌ها در مراسم ختم سفید، صورتی، قرمز، آبی، بنفش و زرد هستند که هر کدام مفهوم و معنای منحصر به فرد خود را دارند.

گل‌های سفید معمولاً در مراسم ترحیم همیشه حضور دارند. این انتخاب رنگ سنتی نشان دهنده شرافت، صلح و بی‌گناهی است.

صورتی به عنوان یک رنگ محترمانه در نظر گرفته می‌شود که برای بیان همدردی در گل ترحیم استفاده می‌شود.

گل‌های قرمز نماد عشق و همچنین زیبایی و قدرت هستند.

رنگ بنفش نشان دهنده وقار و احترام و همچنین نشان سلطنتی است.

گل‌های آبی بیانگر حس عمیق ماتم و تسلیت و نشان دهنده امیدی برای آینده هستند.

گل‌های زرد می‌توانند حس خاطرات خوشی را تداعی کنند و بیشتر برای مراسم ختم جوانان مناسب است.

هر یک از این رنگ‌ها را می‌توان برای بیان پیام خاصی ترکیب کنید.

چگونگی سفارش تاج گل ترحیم از سایت بلوبالونز

دانستن اینکه چه گل‌هایی برای مراسم ختم و در مواقع همدردی مناسب است بسیار اهمیت دارد. نوع گل‌آرایی که انتخاب می‌کنید، همدردی شما را با خانواده داغدیده به شیوه‌ای دلسوزانه نشان می‌دهد. متخصصان ما در بلوبالونز همیشه آماده ارائه کمک و مشاوره در انتخاب بهترین گل برای مراسم ختم یا دسته گل برای عرض تسلیت هستند. کافیست به صورت آنلاین تاج گل خود را در سایت انتخاب کنید و آن ثبت سفارش دهید. همکاران ما در کوتاه‌ترین زمان تاج گل را در محل مورد نظر به شما تحویل می‌دهند.

ارسال تاج گل ترحیم در تهران و اطراف

تاج گل‌های تسلیت بخشی جدایی ناپذیر از روند مراسم تشییع جنازه و ختم هستند و در طول تاریخ یک سنت یادبود بوده‌اند. انتخاب یک گل آرایی مناسب در تاج گل تسلیت پیامی بسیار شخصی و نمادین را به دوستان و عزیزان داغدار منتقل می‌کند. در زمان سوگواری، بردن یک تاج گل یا دسته گل ساده و زیبا می‌تواند غم عزیزان را کاهش دهد. ارسال انواع تاج گل به مراسم ترحیم در تهران و شهرستان‌ها با ثبت سفارش شما در اسرع وقت انجام می‌شود. مجموعه بلوبالونز آماده ارائه باکیفیت‌ترین گل‌ها در رنگ‌های مناسب به مراسم ختم عزیزان شما است.